Monday 10 June 2013

Apa itu Melasma (Jeragat)? & Cara-cara Merawatnya.

Apa itu Melasma?
Melasma atau lebih dikenali sebagai jeragat adalah perubahan warna kulit gelap yang muncul di kawasan yang terdedah kepada matahari yang selalunya terdapat dibahagian muka. Ianya boleh jadi dalam tompokan-tompokan kecil atau pun besar
Apa yang akan terjadi kepada anda sekiranya jeragat tidak dicegah??
Melasme adalah penyakit kulit yang biasa, tetapi jika dibiarkan tanpa rawatan akan menjadi serius sehingga boleh menyebabkan kanser kulit. Ianya boleh menjejaskan sesiapa sahaja tidak kira lelaki mahupun wanita.


Jeragat yang pada mulanya adalah tompokan kecil, sekiranya dibiarkan akan memenuhi keseluruhan muka kerana ianya bersifat hidup dan tumbuh.

Risiko terjadinya melasma ini paling tinggi untuk kaum wanita muda dengan nada kulit keperangan, sawo matang, kuning langsat.
Sebab-sebab terjadinya melasma (Jeragat):-
1) Terdedah Kepada cahaya matahari terik (secara langsung atau tidak)
2) Pengambilan ubat-ubatan Hormon ( Cth : Pil perancang/terapi hormon gentian (HRT) semasa menopaus)
3) Penggunaan kosmetik / Rawatan kulit tidak sesuai
4) Keturunan

Rawatan untuk melasma

Matlamat rawatan melasma ada dua. Pertama untuk mengeluarkan pigment yang sedia ada dan kedua adalah untuk menghalang dari pigment baru terbentuk. Masalah melasma ini boleh diatasi dengan produk ZARRAZ PARAMEDICAL.
Dengan ZARRAZ PARAMEDICAL, anda mampu mengekalkan kecerahan serta menambah lagi kecerahan wajah anda setiap kali anda menggunakan produk ini. Bukan sekadar pelindung UVA malah ia membantu mengatasi masalah kulit.
Set Bio Nutricare sememangnya produk yang lengkap untuk penggunaan harian seterusnya membantu masalah kulit anda.
Set Bio Nutricare

Firming Cleanser
Refreshing Hydrating Lotion
Sleeping Gel
Sun Protection SPF50

Jika anda ada jeragat, produk ini akan terlebih dahulu mengatasi masalah jeragat anda dengan memudarkan lapisan Melasma Epidermal dan Melasma Dermal dan kemudian barulah ia akan bantu anda mendapatkan kulit yang cerah, lembab dan berseri.

Mencuci muka dengan Zarraz Paramedical Firming Cleanser dan biarkan seketika lebih kurang 20 saat, ianya akan memberi kesegaran dan anda akan rasa bersih dan segar.

Tuang Zarraz Paramedical Refreshing Hydrating Lotion secara terus atas tapak tangan dan sapu keseluruhan muka dan juga leher. (tidak perlu guna tisu muka)

Picit Zarraz Paramedical Sun Protection SPF50 atas tapak tangan dan oleskan pada dagu, kedua2 pipi, hidung dan dahi seterusnya sapu lebihan SPF tadi keseluruhan muka dengan urutan membulat ke atas.  Ratakan keseluruhan muka.  Anda dapat merasa kulit lebih cerah dan berseri.
Pada waktu malam gantikan SPF50 dengan Zarraz Paramedical Zarraz Paramedical Stem Cell Sleeping Gel.

Secara ringkas:
Siang – Firming Cleanser + Refreshing Hydrating Lotion + SPF50
Malam – Firming Cleanser + Refreshing Hydrating Lotion + Sleeping Gel
Pemakaian yang betul dan kerap akan memudarkan jeragat dan seterusnya akan hilang secara keseluruhan jeragat.

Sinaran UVB yang membuatkan kulit kering dan terbakar ini boleh menyebabkan jeragat, dan parut jerawat tidak hilang dan bertambah hitam. Oleh itu dengan bantuan Sun Protection SPF50 ini dapat membantu melindungi kulit dan mencerahkan kulit yang berjeragat serta parut di wajah kesan dari jerawat. Ianya dapat melindungi kulit selama 500 minit iaitu diantara 8 hingga 9 jam.

Daripada testimoni yang yang telah menggunakan produk ini dalam 5 hari, rata-rata berpuas hati menggunakan produk ini. Ada yang dah pudar jeragat dan parut jerawat. Yang paling best mereka dapat kesan yang sangat cepat.
Dengan pemakaian lengkap Set Zarraz Paramedical Bio Nutricare, kulit anda akan lebih sihat, segar dan berseri-seri.

No comments:

Post a Comment

Jom Shopping Online @ sini